Paper title: |
Studying the anxiety level of teachers in schools |
DOI: | https://doi.org/10.4316/SAM.2024.0213 |
Published in: | Volume XVII issue 2/ 2024 |
Publishing date: | 2024 |
Pages: | |
Author(s): | Shablova Svetlana |
Abstract. | The teaching profession is an important social role, which is also highly susceptible to stress. Increased responsibility, high mental workload, irregular working hours, and poor health can represent some factors in the development of anxiety disorders, which negatively affect the overall quality of a person’s life and the quality of professional activity. This requires finding ways to increase the psychophysical resistance of teachers to everyday stress in and outside the workplace. The given article discusses anxiety disorders as a common phenomenon among school teachers. There are presented the results of the conducted research on the degree of anxiety among teachers. |
Keywords: | anxiety disorders, stress, school teachers |
References: |
1. American Psychiatric Association: Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (ed. Fifth). Arlington, VA: American Psychiatric Publishing, 2013. 189 p. 2. Ardelean, R., Suciu, Nireștean, A. (2006). Tulburări din spectrul anxietății: anxietate, obsesie, compulsive. București: Editura medical Callisto, p.186 3. Coates, Thoresen, C. (1976). Teacher anxiety: A review with recommendations. In: Review of Educational Research, 1976, 46(2): pp. 159-84. 4. Holdevici, Crăciun, B.(2015). Psihoterapia tulburărilor emoționale. București: Editura Trei, 2015. p. 360 5. Kennerley, H. (2009). Overcoming Anxiety: A Self-Help Guide Using Cognitive Behavioral Techniques. Basic Books. New York, 288 p. 6. V., Kuzmina, Rean, A.M. (1993). Professionalism of pedagogical activity. St. Petersburg, 1993. p.334 7. May, R. (2001). The Meaning of Anxiety / Translated from English by M.I. Zavalov and A.I. Siburina. Moscow: Independent Firm “Class”, p.384 8. Mitina, L. M. (2024. )Psychology of teacher’s work: a teaching aid for universities. Moscow: Publishing house Yurait, 337 9. Nacu, M., Revenco, Curocicihin, G. (2017). Tulburările de anxietate. Protocol clinic național PCN-278. Ministerul sănătății al republicii Moldova. Chișinău, p.77 10. Novious, Yawe, M.J. (2021). The Relationship between Anxiety and Teacher Performance in Private Secondary Schools. In: International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 11(11), pp. 2650-2665. 11. A., C. Lungu, Vizitiu, E. (2024). Impactul conceptului acmeologic asupr formării continue a specialiștilor în învățământul hibrid. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 71-76. ISBN 978-9975-68-504-7. 12. I. Tanasă, Vizitiu, E. (2014). Impactul conceptului acmelogic asupra performanței profesorilor de educație fizică și sport în predarea disciplinei de badminton. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 136-141. ISBN 978-9975-68-504-7. 13. Slusar, Vizitiu, E. (2024). Implementarea conceptului acmeologic în formarea profesională a profesorilor de educație fizică în vederea optimizării condiției fizice a elevilor. In: Formarea continuă a specialistului de cultură fizică în conceptul acmeologic modern, Ed. 3, 15 februarie 2024, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Dapartamentul Sporturi de Lupte și Gimnastică al USEFS, 2024, Ediția 4, pp. 117-121. ISBN 978-9975-68-504-7. 14. Vizitiu, Constantinescu M. (2023). Study on the determination of the body and mental state of adult age patients. Balneo and PRM Research Journal, 14(1): 536 15. Vizitiu Constantinescu M. (2022). Comparative study on the importance of physical activity on body composition in adults. Balneo and PRM Research Journal 2022, 13(4): 530. |
Back to the journal content |