Paper title: |
THE ROLE OF COREGRAPHIC PREPARATION IN THE EDUCATION OF PSYCHOMOTRIC SKILLS IN CHILDREN WITH THE CIRCULATION BETWEEN 15-17 YEARS |
DOI: | . |
Published in: | Volume X issue 2/ 2017 |
Publishing date: | 2017 |
Pages: | 141-147 |
Author(s): |
Salup Mărioara |
Abstract. | Musical accompaniment is a component part of the concept of musical education, and any departure from concordance of movementmusic entails minimizing the effectiveness of performing the proposed motor content. Selection of operational models and their application in the conditions of musical accompaniment in the sense of rhythmic education and motoric musicality contribute to the efficiency of the instructive process and implicitly to the optimization of the dance lesson within the specialized circles. |
Keywords: | dance, musical accompaniment, motricity, psychomotor skills, rhythm, movement |
References: |
1. Abadne H.H. „Gimnastica ritmică sportivă”, Ed.Sport Turism. Bucureşti 1983 2. Cârstea Gh. „Teoria şi metodica educaţiei fizice şi sportului”, Ed.Anda, Bucureşti 2000 3. Constantinescu E. „Gimnastica ritmică curs de bază”, FEFS, Universitatea din Bacău 2002 4. Dobrescu T., Constantinescu E., Dobre M., Mărginescu P. „Optimizarea predării gimnasticii în învăţământul preuniversitar”, Revista „Studii şi cercetări ştiinţifice” nr.1, Universitatea din Bacău 1997 5. Dobrescu T. „Optimizarea lecţiei de educaţie fizică cu colectivele de fete prin introducerea step-ului”, Revista „Studii şi cercetări ştiinţifice” nr.2, Universitatea din Bacău 1999 6. Greder F.„Musique: prophylaxie et therapie”,Rev. Macolin nr.6, 1995 7. Luca A. „Creşterea eficienţei lecţiei de educaţie fizică din învăţământul gimnazial prin folosirea muzicii”, Rev.Gymnasium, nr.1, 1994 8. Macovei S. „Caiet metodic Gimnastică ritmică sportivă, Vol I, Mijloace de bază”, ANEFS, Bucureşti, 1992 |
Back to the journal content |