Paper title: |
THE EFFECT MEANS GYMNASTICS DEVELOPMENT OF AEROBIC FITNEES MOTRICE FORCE IN CHILDREN FROM SCHOOL |
DOI: | . |
Published in: | Volume V issue 1/ 2012 |
Publishing date: | 2012 |
Pages: | 41-48 |
Author(s): |
Coca Popovici Loredana Elena |
Abstract. | Aerobics lesson has a strong formative, given its content, in addition to specific steps"aerobic and a variety of means taken from basic gymnastics, rhythmic sportive, semi acrobatics elements, steps of classical dance, modern, folk, dance - jazz. All these means to develop general physical, improve physical and mental condition of the participants. Learning these practical and theoretical knowledge will help the student to work individually at home. Aerobics lesson objectives coincide with the main objectives of aerobic gymnastics. |
Keywords: | aerobic gimnastic,force,student. |
References: |
1. Ghid pentru gimnastica aerobică, C.N.E.F.S., Bucureşti, 1988. 2. Cârstea G., Teoria şi metodica educaţiei fizice şi sportului. Editura AN-DA, Bucureşti, 2000. 3. Damian M., Gimnastica aerobică pentru studenţi. Editura Ovidius University Press, Constanţa, 2005. 4. Dragnea A., Teoria educaţiei fizice şi sportului. Editura Fest, Bucureşti, 2002. 5. Dragnea A., Bota A., Teoria Activităţilor Motrice, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1999. 6. Leuciuc F.V., Musculaţie. Editura Universităţii „Ştefan cel Mare”, Suceava, 2010. 7. Luca A., Gimnastică aerobică, Editura Universităţii “AL. I. Cuza”, Iaşi, 2002. 8. Popescu G., Impact aerobic. Editura Elisavaros, Bucureşti, 2005. 9. Popescu G., Sport aerobic – ghid tehnic. Editura ANEFS Bucureşti, 2003. 10. Raţă G., Raţă B.C., Aptitudinile în activitatea motrică, Editura EduSoft, Bacău, 2006. 11. Săvescu I., Educaţie fizică. Aius Printed, Craiova, 2008. 12. Scarlat E., Scarlat M.B., Educaţie fizică şi sport. Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2002. 13. Stoenescu, G., Gimnastica aerobică şi sportul aerobic. Editura ISPE, Bucureşti, 2000. 14. Zaţiorski V., Ştiinţa şi practica antrenamentului de forţă. INCS, SDIP 444-446, Bucureşti, 2004. |
Back to the journal content |