Paper title: |
Study on dynamic games – part of the physical activity modern educational tool |
DOI: | 10.4316/SAM.2021.0104 |
Published in: | Volume XIV issue 1/ 2021 |
Publishing date: | 2021 |
Pages: | 27-32 |
Author(s): | Andrieş Vasile, Onesim Florin |
Abstract. | The game is one of the most attractive tools with which teachers have the opportunity to achieve their educational goals. The involvement of children in dynamic games makes the activity more attractive and enjoyable, thus increasing the chances that the practice of physical exercises will be a habit both during school activities and in free time. Practiced systematically, the dynamic game can bring benefits to the children, thus being able to form in the students' mentality the automatism to practice them. |
Keywords: | dynamic games, non-formal education, attractive activity, independent exercise, educational path, physical activity |
References: |
1. BADIU T. Teoria şi metodica educaţiei fizice şi sportului. Galaţi:Evrika, 1998. 244 p. ISBN 973-9499-23-6 2. BUDEVICI-PUIU A. Asigurarea îmbunătățirii condițiilor de învățare la lecția de educație fizică și sport. În: Teoria și arta educației fizice și sport, nr.2/2014. p. 20-24. 3. CEBAN I., BUFTEA V. Din arsenalul metodelor de predare a exerciţiilor fizice. În: Teoria şi arta educaţiei fizice în şcoală. 2013, nr. 2. p. 34-37 4. COJOCARIU A., Fundamentele teoretice ale educaţiei fizice şi sportului, Iaşi: Editura Pim, 2010. p. 48-56. 5. DRAGNEA A. Teoria şi metodica dezvoltării calităţilor motrice, Bucureşti: Editura Ministerului Tineretului şi Sportului, 1991. p.58-72 6. EPURAN M. Metodologia cercetării activităţilor corporale (ediţia a II-a), Bucureşti: FEST, 2005. 438 p. 7. MITRA Gh., Metodica Educaţiei Fizice şcolare, Bucureşti: Editura Sport-Turism, 1980. p.40. 8. RUS C. Pentru profesorul de educaţie fizică şi sport. Iaşi: Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, 2010. p. 8 9. SIMION Gh., AMZAR L. Ştiinţa cercetării mişcării umane. Piteşti: Universităţii din Piteşti, 2008. p.26. 10. TODEA S. F. Jocuri de mişcare. Bucureşti: Fundaţia România de Mâine, 2002. p 26. 11. VRABIE D. Atitudinea elevului faţă de aprecierea şcolară. Bucureşti: E.D.P., 1975. p. 68. 12. ECHI - European Core Health Indicators http://ec.europa.eu/health/dyna/echi/datatool/index.cfm?indlist=52 13. www.insp.gov.ro |
Back to the journal content |