Paper title: |
REFERENCES IN THE TRAINING PROCESS OF THE PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHER |
DOI: | . |
Published in: | Volume X issue 2/ 2017 |
Publishing date: | 2017 |
Pages: | 75-81 |
Author(s): |
Andreea – Gabriela Lazăr |
Abstract. | The dynamic development of society leads to an increase in the requirements of education and the teaching profession. University as an institution that generates specialists in various fields is of major importance in the development of society. Academic staff, as trainers of future specialists - in our case, specialists in physical education and sports, must ensure quality education. It is necessary to re-evaluate the university professors, the working method and the programs they propose, to watch if they do not lose sight of what is really important in the students' development process – students becoming teachers in the near future. The person who will lead and organize the physical education and sport lesson in the future must be able to convey the value system, the beliefs, to counsel, motivate, cultivate moral values, independence and responsibility in practicing physical exercise, persuade and more than that, to become an agent of change in a dimension of contemporary man. So, the qualities of the academic staff can represent the prospective personality model to which students are heading, being in the position of future educators of the younger generation. |
Keywords: | university teachers, future teachers of physical education, education, personality, competencies |
References: |
1. Cucoş, C- tin., 2002, Pedagogie, Ediţia a II a revăzută şi adăugită, Editura Polirom, Iaşi 2. Cucoș, C-tin., coord., 2009, Psihopedagogie pentru examenele de definitivat și grade didactice, Ediția a III –a revăzută și adăugită, Editura Polirom, Iași 3. Cucoș, C-tin., 2013, Educația – Experiențe, reflecții și soluții, Editura Polirom, Iași 4. Dimitriu, E., 2005,Dimensiunile educației contemporane, Editura Institutul European, Iași 5. Emdin, C., 2014, Teach teachers how to create magic. Accesat la data de 30.05.2017 pe: https://www.ted.com 6. Jinga, I., 1981, Educația ca investiție în om, Editura Științifică și enciclopedică, București 7. Jinga, I., 2005, Educația și viața cotidiana, Editura Didactică și pedagogică, R.A., Iași 8. Matthews, G., Deary, I.,J., Whiteman, M., C., 2012, Psihologia personalității. Trăsături, cauze, consecințe, Ediția a II –a revăzută și adăugită, Editura Polirom, Iași 9. Rus, C., M., 2014, Repere în pregătirea metodică a studenților facultății de educație fizică și sport, Revista de Educaţie Fizică, Sport şi Ştiinte Conexe, Vol. 14, Special Issue 10. Teodorescu, L. L., 2009, Învățământ centrat pe student – reper principal al procesului Bologna, Buletinul AGIR nr. 1-2/2009 11. Văideanu, G., 1988, Educația la frontiera dintre milenii, Editura Politică, București 12. Vințanu, N., 2001, Educația universitară, Educația XXI, Editura Aramis print, Bucureși |
Back to the journal content |