Paper title: |
Increasing the efficiency of the physical education and sports lesson by applying the means of handball |
DOI: | 10.4316/SAM.2021.0111 |
Published in: | Volume XIV issue 1/ 2021 |
Publishing date: | 2021 |
Pages: | 76-85 |
Author(s): | Mihai Ciubotaru |
Abstract. | The physical education lesson is a pedagogical framework based on an organized teaching activity, led by a specialized teacher who passed on knowledge to students, in order to acquire them. The accumulation of skills and abilities lead to the formation of skills and attitudes specific to the discipline of physical education. The problem of the efficiency of the physical education lesson, of the modernization of education in general, of all grades, is currently a requirement of our contemporary society, being a very topical concern in almost all countries of the world. The purpose of the research is to implement the means specific to the game of handball in high school, with a focus on the seventh grade, leading to the achievement of physical education objectives and school programs to increase the efficiency of physical education and sports lessons. |
Keywords: | students, means, experts, tests, progress |
References: |
1. Acsinte, A. Teoria și practica handbalului. Curs pentru studenții înscriși la IF/IFR. Bacău: Alma Mater, 2016, p. 32-33. ISBN 978-606-527-480-8; 2. Chirazi, M., Constantin, I. L. Jocul de handbal, mijloc important al educației fizice și sportului. În Știința culturii fizice, Chișinău: USEFS, 2018, nr. 31/2. ISSN 1857-4114; 3. Constantin, I. L., Chirazi, M. Învăţarea jocului de handbal prin jocuri de mişcare la elevii ciclului primar. În Știința culturii fizice, Chișinău: USEFS, nr. 33/1, 2019. p. 5-6. ISSN 1857-4114; 4. Epuran, M., Metodologia cercetării activităţilor corporale ed. a II-a, București, Ed. FEST, 2005; 5. Ghervan, P. Handbal. Pregătirea în etapa de inițiere (9-10ani). București: Didactică și Pedagogică, 2014, p. 10-30. ISBN 978-973-30-3598-5; 6. Ghervan, P. Handbal. Repere conceptuale. București: Didactică și Pedagogică, 2014, p. 5-7. ISBN: 978-973-30-3655-5; 7. Leuciuc, F.-V. Handbal îndrumar practico-metodic. Suceava: Universității Ștefan cel Mare, 2008. p. 7-8. p. 9-121. ISBN 978-973-666-273-7; 8. M.E.N. Programa şcolară pentru disciplina EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT , clasele a V-a – a VIII-a. Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educației naționale nr. 3393 / 28.02.2017, București: 2017; 9. Macavei, E. Teoria educației. București: Aramis, 2001. p. 55-158, p. 116-157. ISBN 973-8294-01-0; 10. Mihăilă, I., Popescu, D. C. Handbal - Îndrumar practico-metodic. Craiova: Universitaria, 2006. p. 3-169. ISBN 973-742-264-3; 11. Scarlat, B. M, Scarlat, E. Educație fizică și sport. Învățământ liceal. București: Didactică și Pedagogică, 2003. p. 5-22. ISBN 973-30-2715-4, 978-973-30-2715-7; 12. Scarlat, E., Scarlat, B. M. Tratat de educație fizică. București, Editura Didactică și Pedagogică, 2011. 12 p., 18 p. ISBN 973-30-2915-1; 13. Triboi, V. Teoria educaţiei fizice şi sportului, (curs universitar). Chişinău: USEFS, 2014, 65 p. ISBN 978-9975-131-03-2. |
Back to the journal content |