Paper title: |
Comparative study of the indices that determine the motor training as a factor of the choreographic training of the students of the profile faculties |
DOI: | 10.4316/SAM.2020.0214 |
Published in: | Volume XIII issue 2/ 2020 |
Publishing date: | 2020 |
Pages: | 99-111 |
Author(s): | Salup Mărioara |
Abstract: | Choreographic training is one of the basic links, which aims to acquire a complex of movements in accordance with the music. The choreographic training of the students has a beneficial role in the motor training of the profile students. The paper aims to develop the motor training of profile students with the help of the experimental program. Methods for assessing the level of motor readiness are speed, strength and general coordination tests. One of the objectives would be the need for choreographic training from the point of view of the professors from the profile faculties and the level of acquisition of the elements necessary for the choreographic training. |
Keywords: | choreographic training, students, motor training, faculty of physical education and sports. |
References: |
1. Acciu V. Virtuțile educative ale artei coregrafice. Chișinău, 2000. 98 p 2. Briskin Y., Todorova V., Perederiy A., Pityn M., Comparative Analysis of Choreographic Training of Athletes from Foreign and Ukrainian Sport Aerobics Teams, Journal of Physical Education and Sport, 2016, Vol. 16, No. 4, https://www.questia.com/library/journal/1P3- 4309705341/comparative-analysis-of-choreographic-training-of 3. Buftea V., Salup M., Improve posture correct steps in dance choreography by use of schoolgirls in children's palace. Trends and perspective in physical culture and sport. Internațional scientific conference a VI-th edition. Suceava. Publishing University of Suceava, 2015, p. 98-103. 4. Cerny, M., (2007), Choreography-3rd Edition-A Basic Approach Using Improvisation, Human Kinetics. 5. Cîmpeanu M., Gimnastica ritmică sportivă. Cluj Napoca: Risoprint, 2000, p. 11–82. 6. Cretu M., 2006, Gimnastica de bază. Metodica organizării, dezvoltării fizice generale şi a capacităţii aplicative, Piteşti: Universităţii, p 8. 7. Dobrescu T. Estetica – o filosofie de viaţă. Iaşi: Pim, 2008. 128 p. 8. Grigore V şi colab. Pregătirea artistică în gimnastica de performanţă. Bucureşti: ANEFS, 2002. 76 p. 9. Grimalschi T., Sugestii de operaționalizare a obiectivelor pedagogice în gimnastică – de la capacități la inteligență și creativitate. Revista Știința Culturii Fizice, I.N.E.F.S., Chișinău, 2005, p. 52-56 10. Matveev L., Novicov A. Teoria și metodica educației fizice. București: Sport – Turism, 1980, p. 5–120. 11. Mociani V. Gimnastica ritmică sportivă. Bucureşti: Sport – Turism, 1985, p. 5–86. 12. Petroman L. Locul şi rolul muzicii în organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de educaţie fizică şi sport. În: Conferinţa internaţională de comunicări şi referate în domeniul educaţiei fizice şi sportului. Galaţi: Fundaţia universitară „Dunărea de Jos”, 2000, p. 357-358. 13. Pîrlog N. Pregătirea coregrafică. În: Manual. Didactica gimnasticii. Volumul I. Teorie și metodică (coord științifici: Grimalschi T., Filipenco E.), Chișinău: USEFS, 2013, p. 300– 315. 14. Reaboi N., Formarea competenței artisticeîn gimnastica ritmică la etapa incipientă de pregătire sportivă. Teză de doctor în științe pedagogice, Chișinău, 2016, 147 p. 15. . Salup M. Contribuții privind pregătirea coregrafică a studentelor FEFS în cadrul lecției de gimnastică ritmică. Revista științifico-metodică, Teoria și arta educației fizice în școală, ChișinăuRepublica Moldova 2014; 16. Simion G. Metodologia cercetării activităților omului în mișcare. Pitești, 1998, p. 128–146. |
Back to the journal content |