Paper title: |
Comparative study of the indices that determine the level of choreographic training of the students of the profile faculties |
DOI: | 10.4316/SAM.2021.0118 |
Published in: | Volume XIV issue 1/ 2021 |
Publishing date: | 2021 |
Pages: | 129-139 |
Author(s): | Salup Mărioara |
Abstract. | This scientific paper was made in order to present details on the level of choreographic training of students in the profile faculties. In this study, a number of 49 students (10 girls and 39 boys) from FEFS Suceava and 56 students (10 girls and 46 boys) from FEFS Galati were tested. They were applied tests specifically for rhythmicity in coordination, expressiveness and motor coordination and expressiveness and creativity. Following the study, we were able to conclude that the FEFS Suceava students where we implemented a program in which we introduced theoretical and practical notions about choreography had significant results. |
Keywords: | meningoencephalitis, poly-radicular-neuritis, recovery program |
References: |
1. Acciu V. Virtuțile educative ale artei coregrafice. Chișinău, 2000. 98 p. 2. Briskin Y., Todorova V., Perederiy A., Pityn M., Comparative Analysis of Choreographic Training of Athletes from Foreign and Ukrainian Sport Aerobics Teams, Journal of Physical Education and Sport, 2016, Vol. 16, No. 4. 3. Buftea V., Salup M., Improve posture correct steps in dance choreography by use of schoolgirls in children's palace. Trends and perspective in physical culture and sport. Internațional scientific conference a VI-th edition. Suceava. PublishingUniversity of Suceava, 2015, p. 98-103. 4. Cerny, M., (2007), Choreography-3rd Edition-A Basic Approach Using Improvisation, Human Kinetics. 5. Cîmpeanu M., Gimnastica ritmică sportivă. Cluj Napoca: Risoprint, 2000, p. 11–82. 6. Cretu M., 2006, Gimnastica de bază. Metodica organizării, dezvoltării fizice generale şi a capacităţii aplicative, Piteşti: Universităţii, p 8. 7. Dobrescu T. Estetica – o filosofie de viaţă. Iaşi: Pim, 2008. 128 p. 8. Grimalschi T., Sugestii de operaționalizare a obiectivelor pedagogice în gimnastică – de la capacități la inteligență și creativitate. Revista Știința Culturii Fizice, I.N.E.F.S., Chișinău, 2005, p. 52-56. 9. Mociani V. Gimnastica ritmică sportivă. Bucureşti: Sport – Turism, 1985, p. 5–86. 10. Petroman L. Locul şi rolul muzicii în organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de educaţie fizică şi sport. În: Conferinţa internaţională de comunicări şi referate în domeniul educaţiei fizice şi sportului. Galaţi: Fundaţia universitară „Dunărea de Jos”, 2000, p. 357-358. 11. Pîrlog N. Pregătirea coregrafică. În: Manual. Didactica gimnasticii. Volumul I. Teorie și metodică (coord științifici: Grimalschi T., Filipenco E.), Chișinău: USEFS, 2013, p. 300–315. 12. Reaboi N., Formarea competenței artistice în gimnastica ritmică la etapa incipientă de pregătire sportivă. Teză de doctor în științe pedagogice, Chișinău, 2016, 147 p. 13. Salup M. Contribuții privind pregătirea coregrafică a studentelor FEFS în cadrul lecției de gimnastică ritmică. Revista științificometodică, Teoria și arta educației fizice în școală, ChișinăuRepublica Moldova 2014; 14. Simion G. Metodologia cercetării activităților omului în mișcare. Pitești, 1998, p. 128–146. |
Back to the journal content |