Paper title: |
Opportunities and possibilities for implementing information technologies in physical education and sport in primary education |
DOI: | https://doi.org/10.4316/SAM.2024.0120 |
Published in: | Volume XVII issue 1/ 2024 |
Publishing date: | 2024 |
Pages: | 173-181 |
Author(s): | Alina Petruța Țurcanu
Vizitiu Lakhdari Elena |
Abstract. | With the evolution of technology, its applicability in various fields has brought significant benefits. It is not surprising that the field of physical education and sport has also progressed considerably thanks to technological innovations. The integration of these improvements within physical education has not only provided substantial benefits, but in some cases revolutionized this competitive sector. Influenced by technological, social and cultural changes, the field of education is facing a new dimension dominated by lifelong learning. For specialists in physical education and sport, this trend is also reflected in the need to improve their instructional-educational process. One modern alternative is the use of information technologies to increase the effectiveness of the teaching process. |
Keywords: | opportunities, implementation, physical education and sport, information technologies, primary education. |
References: |
1. Ardelean, A., Mânduț, I., (coord.) (2012). Didactica formării competenţelor. Arad: „Vasile Goldiş” University Press,. 33-34 p. 2. Balint, Ghe., (2009). Sinteze conceptuale în cercetarea ştiinţifică din domeniul fundamental de ştiinţă: educaţie fizică şi sport, Editura PIM Iaşi, ISBN 978-606-520-432-4, p.144. 3. Bota, A. (2006). Educație fizică și sport. Teorie și didactică, Editura Didactică și Pedagogică, București. 4. Casey, Ashley. (2017). Digital Technologies and Learning in Physical Education: Pedagogical Cases, Routledge, ISBN 9781138947290. 5. Cerghit, I. (2006). Metode de învățământ. Ediția a IV-a. Iași: Polirom. ISBN 973-46-0175-X. 6. Dragnea, A. și Mate-Teodorescu, S. (2002). Teoria sportului, București, Editura Fest. 7. Epuran, M. (2005). Metodologia cercetării activităților corporale, Editura FEST, București, ISBN 973-85143-9-8. 8. Kirk, David. (2010). Physical Education Futures, Routledge. ISBN 9780415677363. 9. Kretschmann Rolf, (2015). Physical education teachers’ subjective theories about integrating information and communication technology (ICT) into physical education, Journal of Educational Technology. vol. 14. Issue 1. p. 68-96. 10. Marinescu M. (2009). Tendințe și orientări în didactica modernă. București: Didactică și Pedagogică. 11. Mereuță. Claudiu, (2008). Eficienţa folosirii mijloacelor audiovizuale în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii treptei gimnaziale: teză de doctor, Chișinău. 12. Mihălcescu Cezar și colab. (2022). Utilizare de soft-uri specializate în știința sportului și educației fizice. București: Editura Universul Academic. ISBN 978-606-28-1454-0. 13. Moață, Alina Daniela, Stoicescu, Marius. (2011). Mijloace audio-video în educaţie fizică şi sport. Bucureşti: Discobolul. ISBN 978-606-8294-29-2. 14. Niculescu, M., (2002). Metodologia cercetării științifice în educație fizică și sport, Bucureşti, Editura A.N.E.F.S.. 15. Papastergiou, Marina. (2009). Exploring the potential of computer and video games for health and physical education: A literature review, Computers & Education, volume 53, Issue 3, p. 603-622. 16. Rîșneac, B., Milici, D., Rață, E. (2004). Utilizarea tehnicii de calcul în evaluarea performanțelor sportive. Brașov: Editura Universității Transilvania. ISBN: 973-635-382-6. 17. Thomas, K. T., Lee, A. M., Thomas, J. R. (2008). Physical education methods for elementary teachers. Human Kinetics. ISBN-13: 978-0-7360-6704-1. 18. Vasile, Luciela. (2011). Instruire asistată de calculator în educaţie fizică şi sport. Bucureşti: Discobolul. ISBN 978-606-8294-26-1. |
Back to the journal content |