Paper title: |
Comparative study of strength development in middle school girls |
DOI: | https://doi.org/10.4316/SAM.2024.0110 |
Published in: | Volume XVII issue 1/ 2024 |
Publishing date: | 2024 |
Pages: | 80-90 |
Author(s): | Ciubotaru Mihai
Grosu Bogdan-Marius |
Abstract. | Physical education, along with the other fundamental motor activities in the field, is an integral part of the measures regarding harmonious physical development and maintaining an optimal state of health. The specialized literature, from the last period, is rich in studies, articles and works that analyze the content and way of organizing physical education and sports activities. It requires the finding of new methods and means by which to act in practice and the continuous improvement of the existing ones, of the so-called classic, traditional ones based on the new objectives facing this educational object. The importance of motor skills also emerges from the fact that an appreciable number of practitioners and theoreticians of the field argue that the whole set of motor actions and especially their execution method depend to a large extent on the level of development of these skills. This research aims to carry out a theoretical and practical study on the possibilities of developing the forms of force manifestation. |
Keywords: | motor quality, strength, girls, middle school |
References: |
1. BOCA, A.-G. (2021) Teoria educației fizice și sportului. Editura Universității Ștefan cel Mare, Suceava, p. 5-81. ISBN 978-973-666-663-6; 2. DUMITRU M. (2011). Educația fizică componentă a curriculum-ului național (teorie și metodică). Editura Ovidius University Press, Constanța. p. 72-73. ISBN 978-973-614-643-5. 3. GHERVAN, P. (2014). Teoria educației fizice și sportului. Editura Univesității “Ștefan cel Mare”, Suceava. p. 30-36. ISBN 987-973-666-429-8. 4. GROSU, B.-M. (2014) Fotbal – fundamente științifice, Editura Universității Ștefan cel Mare, Suceava, p. 5-7. ISBN 978-973-666-414-4; 5. GROSU, B.-M. (2019) Fotbal – fundamente științifice, ediația a II-a revizuită, Editura Universității Ștefan cel Mare, Suceava, p. 5-6. ISBN 978-973-666-567-7; 6. GROSU, B.-M. (2023) Abordarea fotbalului juvenile din perspective psihomotricității. Editura Ovidius University Press, Constanța, p. 26-32 ISBN 978-606-060-078-7; 7. HANȚIU, I. (2013). Teoria și metodica educației fizice și sportului – (note de curs). Editura Universității din Oradea, Oradea, p. 58-64, p. 71-74. 8. LEUCIUC, F.-V. (2020) Metode și tehnici de tonifiere musculară. Editura Universității Ștefan cel Mare, Suceava, p. 6-11. ISBN 978-973-666-639-1; 9. LEUCIUC, F.-V. (2019) Culturism. Editura Universităţii “Ştefan cel Mare”, Suceava. p. 26-50. ISBN 978-973-666-588-2. 10. LEUCIUC, F.-V.(2010) Musculație. Editura Universităţii “Ştefan cel Mare”, Suceava. p. 15-17. ISBN 978-973-666-329-1. 11. LUPU, E. (2006). Metodica predării Educației Fizice și Sportului. Editura Institutul European, Iași, p. 39-43. ISBN 973-611-436-8, 978-973-611-436-6. 12. NICULESCU M., MATEESCU A., CREȚU M., TRĂILĂ H.(2007) Bazele științifice applicative ale pregătirii musculare. Editura Universitaria, Craiova. p. 165-173. ISBN 973-742-393-3. 13. POGOLȘA, L., CRUDU, V.- coordonatori. (2017) Cadrul de referinţă al Curriculumului Național. Editura Lyceum, Chișinău, p.17-18. ISBN 978-9975-3157-7-7. 14. ROHOZNEANU, D.-M. (2016) Strategii privind optimizarea capacității de forță la handbaliștii juniori. Editura Didactică și pedagogică,. București p. 13 15. ȘERBĂNOIU, S., TUDOR, V. (2013) Teoria și metodica educației fizice și sportului. Curs universitar. București. p. 74. 16. TRIBOI, V. (2009) Teoria și metodica antrenamentului sportiv. Editura Valinex, Chișinău. 369 p. ISBN 9789975681162 |
Back to the journal content |